Medlemsförmåner

Som medlem hos Tandläkare – Egen Verksamhet (TEV) inom Sveriges Tandläkarförbund kan du se fram emot en rad exklusiva förmåner som är skräddarsydda för att stödja och berika din professionella resa. Vi värdesätter varje medlem och strävar efter att erbjuda en meningsfull gemenskap med konkreta fördelar.

TEV medlemsförmåner 2024

Du som är privatpraktiserande tandläkare får ditt medlemskap i Tandläkarförbundet via riksföreningen Tandläkare – Egen Verksamhet (TEV). Som medlem i TEV får du automatiskt ta del av förmåner via ditt medlemskap i Sveriges Tandläkarförbund.

Sveriges Tandläkarförbund

Som medlem i TEV får du 30 % lägre pris på Tandläkarförbundets kurser.

Se alla kurser här

Hos Danske Bank kan du som medlem i Sveriges Tandläkarförbund ta del av erbjudanden för hela din ekonomi. Du har förmånlig ränta på lån till boende och annat, erbjudande för sparande och ett VIP-nummer om du behöver kontakta kundservice. Du kan även få kvalificerad rådgivning. Har du en partner, gäller samma villkor för er båda.

Till medlemserbjudandet hos Danske Bank

Som medlem i Sveriges Tandläkarförbund har du tillgång till extra förmånliga banktjänster hos SEB. Ansök om bil- eller bolån med kostnadsfritt låneskydd, få cashback på dina inköp och placera ditt sparande i prisbelönta fonder som gör avtryck i framtiden. Allt för en mer hållbar ekonomi.

Läs mer och ta del av hela erbjudandet

Prenumeration på Tandläkartidningen som utkommer med 10 nr/år.

Du får ca 30% lägre anmälningsavgift till Odontologisk Riksstämma. Läs mer om årets riksstämma här.

Medlemmar får medlemmar 8% rabatt hos Adlibris. Villkor: gäller ej på kurslitteratur och digitala böcker och går inte att kombinera med andra rabatter. Logga in på Min sida för att ta del av rabatten »

Medlemmar får 15% rabatt på standardpriset (“best available rate”, avbokningsbar).
Logga in på Min sida för att ta del av rabatten »

Medlemmar får upp till 20% rabatt på övernattningar under helger och lov.
Logga in på Min sida för att ta del av rabatten »

Medlemmar får upp till 15% rabatt på alla rumstyper om man anländer fredag, lördag eller söndag på alla deras hotell i Norden.

Logga in på Min sida för att ta del av rabatten »

Som TEV medlem får du 3–7% rabatt på tågresor hos SJ. På SJ:s bokningssida framgår aktuella villkor.

Möjlighet att ansöka om stöd från Kamrathjälpen om du får problem i din privatekonomi.

På www.tandlakarforbundet.se/faktabank hittar du råd och regler som gäller för tandvården. Du kan även följa vad Tandläkarförbundet anser och hur vi påverkar tandläkarnas yrkesfrågor.

TEV och Sveriges Tandläkarförbund erbjuder inga försäkringar, varken privata eller  företagsförsäkringar.

Som privatpraktiker kan du hitta alla försäkringslösningar genom branschorganisationen Privattandläkarna. Privattandläkarna erbjuder försäkringar som är utarbetade utifrån tandläkarföretagets situation med de bästa villkoren och priserna.

Läs mer om Privattandläkarnas försäkringar