Riksstämman 2019

Vi ses på Stockholmsmässan 13-15 november

Riksstämman som får bitarna på plats!

Konsten att hålla dig uppdaterad genom Riksstämman - läs mer om årets innehåll och vad som är på gång inom Tandvårdssverige. ”På årets Riksstämma ska det finnas något matnyttigt för alla att ta med sig hem” säger Hans Sandberg, ordf i Riksstämmenämnden. Kom och uppdatera dig den 13-15 november på Stockholmsmässan!

Vi bjuder på mental uppgradering

Anders Hansen är överläkare i psykiatri och författare till bland annat boken Hjärnstark. I en inspirerande föreläsning berättar han om den senaste vetenskapen kring hur träning direkt påverkar hjärnans funktioner och vår hälsa. Kom och lyssna till Anders under Riksstämman den 13 och 14 november!

Nordens viktigaste mötesplats för dentalbranschen

Odontologisk Riksstämma tillsammans med utställningen Swedental erbjuder Nordens viktigaste mötesplats och ett gyllene tillfälle för hela tandvårdsteamet och dentalbranschen att mötas under samma tak. Tillsammans ger vi en aktuell och komplett bild av vetenskap, forskning, produktnyheter, utveckling och framtid!

Ari Riabacke

Verksamhetsutveckling genom handling

Ari Riabacke är årets Invigningstalare som kommer att föreläsa om hur man via ledarskapet tar sig från beslutsfattande till genomförandet av förändringen samt hur vi ska få grupper och team att prestera bättre. Kort och gott hur vi kan verksamhetsutveckla genom att få saker och ting gjort! Missa inte Ari den 13 november!

100% hälsa!

Forskning visar tydligt att vardagsrörelse är livsviktigt. Hur tar du dig ur gamla spår? Hur lurar du hjärnan att börja göra sånt som är bra för dig? Denna forskningsbaserade föreläsning bjuder på massor av humor, energi och igenkänning – inga pekpinnar eller dåligt samvete. Leila Söderholm är expert på att fånga alla oavsett vem du är. Hon har satt vardagsträningen på kartan! Leila föreläser 13, 14 och 15 november under årets Riksstämma!