Årlig mötesplats för tandvårdsteamet – Odontologisk Riksstämma

Svenska Tandläkare-Sällskapet arrangerar varje år i november Odontologisk Riksstämma, den svenska tandvårdens främsta forum för inspiration och utveckling. Här träffas hela tandvården för att få en aktuell bild av forskning, framtid och produktnyheter. Alla i tandvårdsteamet är välkomna på seminarier och föredrag för att få ny och fördjupad kunskap.

Välkommen till The Swedish Riksstämma 15-17 november i Stockholm

Riksstämman 2017 blir något alldeles extra! Vi bjuder på ett fullspäckat internationellt program. Inom två block – Clinical Dentistry och Biology – får du en fantastisk möjlighet att i ett och samma sammanhang på hemmaplan, lyssna till en lång rad internationellt kända föreläsare.
Vore galet att inte vara i Stockholm då!

Missa inte heller Stockholm Dental Summit där dessa föreläsare tillsammans diskuterar och ger sin syn på tandvården och den utveckling vi befinner oss mitt i.
Som om inte det vore nog har vi under tre dagar dessutom inspirerande program späckade med kunskap för hela tandvårdsteamet om: Teknik och material, Hälsa och sjukdomsförebyggande metoder, Diagnostik, Metod och behandling, Yrke och klinik, Organisation och samhälle.

Anmälan är öppen 15 augusti till 31 oktober.

Följ Riksstämman på Facebook för nyheter och tips!

Bläddra i programboken online

Program, anmälan, platsbokning på InvitePeople

När kommer information om årets Riksstämma?

Mars/april
Inbjudan forskningsrapporter, utställarinformation

Maj/juni
Preliminärprogrammet annonseras, deltagaravgifter

Augusti
Anmälan öppnar

Programboken klar och börjar skickas ut

31 oktober
Sista dag att (för)anmäla sig till Riksstämman. Har du missat att anmäla dig är du välkommen att köpa biljett på plats i Kongressbyrån.

Vanliga frågor och svar om Riksstämman

Programboken skickas till alla medlemmar i Tandläkarförbundet i slutet av september. Därefter skickar vi till alla andra som anmält sig. Om du inte har anmält dig men ändå vill ha programboken kan du skicka namn och adress till riksstamman@tandlakarforbundet.se så kommer den med post till dig (tidigast i början av oktober). Du kan också se programmet online eller hämta en pdf med preliminärprogrammet, länkar finns i informationen ovan.

Bokningssystemet InvitePeople är öppet 15 augusti till 31 oktober. Biljetter finns också att köpa på plats, mot faktura eller med kort.

InvitePeople har skapat plattformen vi använder för att publicera Riksstämmans program, ta emot anmälningar och erbjuda ett digitalt socialt nätverk för Riksstämmans besökare. Det är också InvitePeople som via Billogram på vårt uppdrag sköter faktureringen av Riksstämman. Inga uppgifter du lämnar hos InvitePeople eller Billogram används för andra syften än Odontologisk Riksstämma & Swedental. Fakturan skickas direkt fakturaadressen du uppgav i din bokning.

Namnskylten skriver du ut själv: den skickas per mail i början av november. Du kan också logga in på InvitePeople och skriva ut din namnskylt därifrån, eller skriva ut den på plats i kongressbyrån.

Vid återbud senast 15 oktober återbetalas deltagaravgiften helt, men en avbokningsavgift på 500 kr/person tas ut. Vid återbud efter 15 oktober återbetalas deltagaravgiften endast mot giltigt läkarintyg, en avbokningsavgift på 500 kr/person tas ut. Vid återbud efter 15 okt ska ev läkarintyg skickas till: Svenska Tandläkare-Sällskapet, Box 1217, 111 82 Stockholm. Om du blir sjuk under Riksstämmedagarna behöver du inte ringa återbud, det räcker att du mailar riksstamman@tandlakarforbundet.se och sedan postar ditt sjukintyg så snart du kan.

Ja. Se frågan om förhinder ovan.

Ja, det går bra. Byter du med en kollega som går för högre avgift kommer ni att debiteras mellanskillnaden. Kontakta oss om du vill överlåta den plats: riksstamma@tandlakarforbundet.se eller 08-666 15 44. Ange namn, mailadress och postadress (samt ev fakturaadress) till kollegan som ska överta din plats. Vi skickar sedan ut nytt bekräftelsemail till din ersättare.

Efter Riksstämman kan du får ett intyg på vilka föreläsningar du gått på, förutsatt att du blivit scannad när du gick in på resp föreläsning. Tandläkarförbundets poängsystem med ett poäng per timme används. För att få ett allmänt intyg, maila uppgifter om namn och adress till riksstamman@tandlakarforbundet.se

Det lite längre svaret är: Ja, eventuellt. Boka om du vill vara säker på att komma in på något speciellt. Det finns gott om platser kvar på det mesta av programmet, och vi släpper alltid in i mån av plats. Men det KAN bli fullt, och då är det bara de som bokat som får plats.

På Svenska Mässan i Göteborg 14-16 november