Riksstämman

Just nu arbetar vi med att arrangera den 57:e Odontologiska Riksstämman 2021.

Vi som arrangerar Riksstämman

Svenska Tandläkare-Sällskapet är en stiftelse med uppgift att stödja odontologisk vetenskap och forskning. Stiftelsen förvaltar vetenskapliga fonder, ger ut pris och stipendier och främjar odontologisk fortbildning. Dessutom arrangerar de den årliga odontologiska Riksstämman. Vi har träffat Per Vult von Steyern, ordförande i Svenska Tandläkare-Sällskapet som berättar mer om Sällskapets uppdrag och hur de arbetar med Riksstämman.

Läs mer här!

Orala infektioner - hållbar utveckling eller tillbaka till framtiden?

PROGRAMINNEHÅLL RIKSSTÄMMAN 2021 Föreläsningen handlar om ett patientfall med allvarlig infektion av dentalt ursprung. Du får följa en tidsaxel från omhändertagandet i allmäntandvården, vidare genom olika specialiteter, utredningar och behandlingar som så småningom leder till inläggning på sjukhus och slutligen tillbaka till allmäntandvården. Medverkande i sessionen håller inlägg längs denna tidsaxel och diskuterar sinsemellan vilken betydelse olika åtgärder haft, tidiga signaler på spridning, riskfaktorer för komplikationer och faktorer av betydelse för hållbar utveckling inom området orala infektioner. Presentationen avslutas med möjlighet för åhörare att bidra till diskussionen och ställa frågor.

Att fatta rätt beslut i den kliniska vardagen

PROGRAMINNEHÅLL RIKSSTÄMMAN 2021 I dagens kurser läggs ofta fokus på avancerade behandlingar och inte så sällan förbises de mer basala aspekterna. Det sägs att ”för att kunna sia om framtiden måste man känna till historiken”. Baserat på typiska kliniska situationer kommer kursledarna att debattera olika behandlingsmöjligheter och deras implikationer. Parodontala, protetiska, radiologiska, kirurgiska och medicinska frågeställningar kommer att diskuteras. Presentationen är interaktiv och här får åhörarna möjlighet att delta i terapiplaneringen med hjälp av mentometrar samt ställa frågor till kursledarna.

Riksstämman + Swedental = Nordens största mötesplats!

Tillsammans med Swedental skapar vi Nordens största mötesplats för dentalbranschen. Vi ses på Stockholmsmässan den 17-19 november.

Läs mer på Swedental.se

RIKSSTÄMMAN PLAY

Det är inte försent att delta!

2020 års digitala Riksstämma bjuder på en rad spännande föreläsningar. För endast 100 kronor får du tillgång till kunskap till och med oktober 2021. Varmt välkomna – vi håller öppet!

Anmäl dig här!

FORSKNING

Forskning i fokus

Nu är det dags att bredda forskningsperspektivet och fästa blicken på det som väntar bakom hörnet. På Riksstämman 2021 kommer Svenska Tandläkare-Sällskapet att presentera aktuell och framtida forskning inom områdena etik, klinisk forskning och artificiell intelligens.

Läs mer!

17 Nov
ODONTOLOGISK RIKSSTÄMMA
Vi ses på Stockholmsmässan den 17-19 november!

I år blickar vi framåt på temat - tillbaka till framtiden.
Vi ser fram emot att få öppna dörrarna till Nordens största mötesplats! Boka in dagarna 17-19 november i din kalender redan nu.