Redo för digitalisering

Följ med på resan mot framtidens tandvård

Det råder inte längre någon tvekan om att tandvårdens framtid kommer att vara digital. Därför är digitalisering vårt fokusområde för 2018. Hur kan digital teknik och konventionell god praxis användas ihop på ett framgångsrikt sätt?

Yrkesverksamma inom tandvården har tre huvudsakliga mål i livet: att förbättra munhälsan för sina patienter, att genom sin yrkesskicklighet få ett bekvämt liv, samt att ha en karriär som är en konstant källa till glädje och tillfredsställelse.

Odontologisk Riksstämma finns till för att hjälpa dig att nå dessa mål, i vad som har kommit att bli en allt mer utmanande och pressad miljö.

Tandvårdspersonal som söker enklare, snabbare, mer exakta och effektivare arbetssätt ska definitivt besöka årets Riksstämma – som ser ut att bli den mest spännande hittills!

Här hittar du årets program

Välkommen till Riksstämman 2.0 den 14-16 november i Göteborg

Anmälan är öppen 15 augusti till 31 oktober.

Följ Riksstämman & Swedental på Facebook för nyheter och tips!

När kommer information om årets Riksstämma?

Mars/april
Inbjudan forskningsrapporter

Maj/juni
Preliminärprogrammet annonseras
Information om deltagaravgifter

Augusti
Anmälan öppnar 15 augusti

Programboken klar och börjar skickas ut

31 oktober
Sista dag att (för)anmäla sig till Riksstämman. Har du missat att anmäla dig är du välkommen att köpa biljett på plats i Kongressbyrån (i mån av plats).

Vanliga frågor och svar om Riksstämman

Programboken skickas till alla medlemmar i Tandläkarförbundet i slutet av september. Därefter skickar vi till alla andra som anmält sig. Om du inte har anmält dig men ändå vill ha programboken kan du skicka namn och adress till riksstamman@tandlakarforbundet.se så kommer den med post till dig (tidigast i början av oktober). Du kan också se programmet online eller hämta en pdf med preliminärprogrammet, länkar finns i informationen ovan.

Bokningssystemet InvitePeople är öppet 15 augusti till 31 oktober. Biljetter finns också att köpa på plats, mot faktura eller med kort.

InvitePeople har skapat plattformen vi använder för att publicera Riksstämmans program, ta emot anmälningar och erbjuda ett digitalt socialt nätverk för Riksstämmans besökare. Det är också InvitePeople som via Billogram, på vårt uppdrag, sköter faktureringen av Riksstämman. Inga uppgifter du lämnar hos InvitePeople eller Billogram används för andra syften än Odontologisk Riksstämma & Swedental. Fakturan skickas direkt till fakturaadressen du uppgav i din bokning.

Namnskylten skriver du ut själv: den skickas per mail i början av november. Du kan också logga in på InvitePeople och skriva ut din namnskylt därifrån, eller skriva ut den på plats i kongressbyrån.

Maila riksstamman@tandlakarforbundet.se och meddela ditt förhinder.

Vid återbud senast 15 oktober återbetalas deltagaravgiften helt, men en avbokningsavgift på 500 kr/person tas ut.

Vid återbud efter 15 oktober återbetalas deltagaravgiften endast mot giltigt läkarintyg, en avbokningsavgift på 500 kr/person tas ut. Vid återbud efter 15 okt ska ev läkarintyg skickas till: Svenska Tandläkare-Sällskapet, Box 1217, 111 82 Stockholm.

Om du blir sjuk under Riksstämmedagarna behöver du inte ringa återbud, det räcker att du mailar riksstamman@tandlakarforbundet.se och sedan postar ditt sjukintyg så snart du kan.

Ja. Se frågan om förhinder ovan.

Ja, det går bra. Byter du med en kollega som går för högre avgift kommer ni att debiteras mellanskillnaden. Kontakta oss om du vill överlåta din plats: riksstamma@tandlakarforbundet.se eller 08-666 15 44. Ange namn och mailadress (samt ev fakturaadress) till kollegan som ska överta din plats. Vi skickar sedan ut nytt bekräftelsemail till din ersättare.

Efter Riksstämman kan du får ett intyg på vilka föreläsningar du gått på, förutsatt att du blivit scannad när du gick in på resp föreläsning. Tandläkarförbundets poängsystem med ett poäng per timme används. För att få ett allmänt intyg, maila uppgifter om namn och adress till riksstamman@tandlakarforbundet.se

Det lite längre svaret är: Ja, eventuellt. Boka om du vill vara säker på att komma in på något speciellt. Det finns gott om platser, och vi släpper alltid in i mån av plats. Men det KAN bli fullt, och då är det bara de som bokat som får plats.

Tänk på att vara vid salen i god tid även om du bokat. Vi släpper onyttjade bokningar 10 minuter innan föreläsningen börjar, för att kunna ge plats åt andra.

2018 ses vi 14-16 november på Svenska mässan i Göteborg

2019 ses vi 13-15 november på Stockholmsmässan