Odontologisk Riksstämma

Vi ses på Svenska Mässan i Göteborg den 16-18 november
NYHET

Odontologisk Riksstämma och Swedental till Umeå 2023

Den 15-17 november 2023 samlas för 59:e gången tandvårdssverige för att sätta agendan för branschen och diskutera vägen framåt. Under tre dagar kommer Swedentals och Riksstämmans besökare att inta Umeå för att ta del av det senaste inom forskningen, produktnyheter och nätverka.

Läs mer!

SVENSKA MÄSSAN

Vi tar pulsen på Svenska Mässan i Göteborg

Om åtta månader slår hon upp portarna till Nordens viktigaste mötesplats för tandvården på Svenska Mässan i Göteborg. Vi har ställt några frågor till Maria Sterner, projektledare för Swedental.

Lär mer!

RIKSSTÄMMENÄMNDEN

Ny ordförande till Riksstämmenämnden

I en kort intervju berättar Maria von Beetzen om hennes vision som Riksstämmenämndens ordförande och om inriktningen på årets Riksstämma.

Lär mer!

TEMA 2022

Årets tema - Att möta vår tid!

En tid av hisnande förändringar väcker många frågor. Klimathotet, hur påverkas vi? Vart hamnar vi med AI? Goda kostvanor för fler i välfärdssamhället, är det möjligt? Hur kan svensk tandvård bli mer jämlik över landet? Vi ger inblick, lyfter goda exempel, presenterar kliniska modeller och skapar debatt om dagsaktuella frågeställningar.

ODONTOLOGISK RIKSSTÄMMA & SWEDENTAL

Nytt visuellt uttryck

Inför 2022 görs ett omtag och ett nytt grafiskt manér lanseras både när det gäller form och färg. Det nya formspråket ska spegla framåtanda och nytänk. Det ska visa att Odontologisk Riksstämma och Swedental är den självklara mötesplatsen när branschen möts.

NORDENS STÖRSTA MÖTESPLATS

Riksstämman & Swedental

Tillsammans med Swedental skapar vi Nordens största mötesplats för dentalbranschen. Vi ses igen på Svenska mässan i Göteborg den 16-18 november 2022!

Vi som arrangerar Riksstämman

I år arrangerar Svenska Tandläkare-Sällskapet den 58:e Odontologiska Riksstämman med syftet att sprida kunskap och främja utvecklingen på det Odontologiska området. Svenska Tandläkare-Sällskapet är en stiftelse med uppgift att stödja odontologisk vetenskap och forskning. Stiftelsen förvaltar vetenskapliga fonder, ger ut pris och stipendier och främjar odontologisk fortbildning.

Läs mer här!

Blogg