Riksstämman

Just nu arbetar vi med att arrangera den 57:e Odontologiska Riksstämman 2021.

FORSKNINGSRAPPORTER

Visa upp ditt forskningsprojekt på Riksstämman 2021

Ta chansen att visa upp ditt forskningsprojekt på årets Riksstämma! Sista anmälningsdag är den 7 maj.

Läs mer här!

RIKSSTÄMMAN 2021

Planeringen inför Riksstämman 2021 är igång

Den 17-19 november är det dags igen, boka in det i din kalender redan nu! Nästa års tema; Tillbaka till framtiden. Välkommen!

SWEDENTAL

Riksstämman + Swedental = Nordens största mötesplats!

Tillsammans med Swedental skapar vi Nordens största mötesplats för dentalbranschen. Vi ses på Stockholmsmässan den 17-19 november.

Läs mer på Swedental.se

RIKSSTÄMMAN PLAY

Det är inte försent att delta!

2020 års digitala Riksstämma bjuder på en rad spännande föreläsningar. För endast 100 kronor får du tillgång till kunskap till och med oktober 2021. Varmt välkomna – vi håller öppet!

Anmäl dig här!

RIKSSTÄMMAN PLAY

Riksstämman Play fungerar som en utbildningsplattform

Hos Folktandvården Heby i Uppsala har man under våren startat i gång ett kariesprojekt. Läs mer om projektet och hur de har använt Riksstämman Play som en gemensam kompetensplattform.

Läs mer här

FORSKNING

Forskning i fokus

Nu är det dags att bredda forskningsperspektivet och fästa blicken på det som väntar bakom hörnet. På Riksstämman 2021 kommer Svenska Tandläkare-Sällskapet att presentera aktuell och framtida forskning inom områdena etik, klinisk forskning och artificiell intelligens.

Läs mer!

Vi som arrangerar Riksstämman

Svenska Tandläkare-Sällskapet är en stiftelse med uppgift att stödja odontologisk vetenskap och forskning. Stiftelsen förvaltar vetenskapliga fonder, ger ut pris och stipendier och främjar odontologisk fortbildning. Dessutom arrangerar de den årliga odontologiska Riksstämman. Vi har träffat Per Vult von Steyern, ordförande i Svenska Tandläkare-Sällskapet som berättar mer om Sällskapets uppdrag och hur de arbetar med Riksstämman.

Läs mer här!

30 okt
RIKSSTÄMMAN PLAY
Du vet väl att du fortfarande kan anmäla dig till Riksstämman Play?

På Riksstämman Play kan du ta del spännande föreläsningar och intressanta samtalsdialoger, precis när det passar dig. Vi håller öppet till och med oktober. Varmt välkomna!