Riksstämman

Just nu arbetar vi med att arrangera den 57:e Odontologiska Riksstämman 2021.

Riksstämman + Swedental = Nordens största mötesplats!

Tillsammans med Swedental skapar vi Nordens största mötesplats för dentalbranschen. Vi ses på Stockholmsmässan den 17-19 november.

Läs mer på Swedental.se

RIKSSTÄMMAN PLAY

Det är inte försent att delta!

2020 års digitala Riksstämma bjuder på en rad spännande föreläsningar. För endast 100 kronor får du tillgång till kunskap till och med oktober 2021. Varmt välkomna – vi håller öppet!

Anmäl dig här!

FORSKNING

Forskning i fokus

Nu är det dags att bredda forskningsperspektivet och fästa blicken på det som väntar bakom hörnet. På Riksstämman 2021 kommer Svenska Tandläkare-Sällskapet att presentera aktuell och framtida forskning inom områdena etik, klinisk forskning och artificiell intelligens.

Läs mer!

Kommer roboten kunna ersätta tandläkaren?

PROGRAMINNEHÅLL RIKSSTÄMMAN 2021 Under denna föreläsning spanar vi in i den odontologiska framtiden. Vilka odontologiska projekt pågår redan inom artificiell intelligens och vem leder utvecklingen för närvarande? Hur kommer tandvården utvecklas i takt med att ny teknologi införs och blir diagnostiken säkrare med AI? Missa inte att lyssna på seminariet som presenteras under Riksstämman den 17-19 november på Stockholmsmässan.

Hur bra är svensk medicinsk forskning? Eller: vad fan får vi för pengarna?

PROGRAMINNEHÅLL RIKSSTÄMMAN 2021 Stora ekonomiska resurser satsas, från såväl privata som statliga medel, på svensk forskning. I sin bok ”Kris i forskningsfrågan eller: vad fan får vi för pengarna? problematiserar Hanne Kjöller tillståndet i den svenska forskningen. Med utgångspunkt ur Hannes bok kommer detta symposium att på ett lättfattligt sätt diskutera tillståndet i svensk forskning och vänder sig till alla med intresse för forskningsfrågor.

Vi som arrangerar Riksstämman

Svenska Tandläkare-Sällskapet är en stiftelse med uppgift att stödja odontologisk vetenskap och forskning. Stiftelsen förvaltar vetenskapliga fonder, ger ut pris och stipendier och främjar odontologisk fortbildning. Dessutom arrangerar de den årliga odontologiska Riksstämman. Vi har träffat Per Vult von Steyern, ordförande i Svenska Tandläkare-Sällskapet som berättar mer om Sällskapets uppdrag och hur de arbetar med Riksstämman.

Läs mer här!

Blogg

Forskning och kunskap från Svenska Tandläkare-Sällskapet
17 Nov
ODONTOLOGISK RIKSSTÄMMA
Vi ses på Stockholmsmässan den 17-19 november!

I år blickar vi framåt på temat - tillbaka till framtiden.
Vi ser fram emot att få öppna dörrarna till Nordens största mötesplats! Boka in dagarna 17-19 november i din kalender redan nu.