Vanliga frågor om Riksstämman

Frågor och svar om Riksstämman

Ja! Det blir en digital Riksstämma i år. Den 11-12 november 2020 presenterar vi ett live-program digitalt.
Just nu jobbar Riksstämmenämnden och Svenska Tandläkare-Sällskapets styrelse för högtryck med att ta fram ett program som innehåller intressanta och kunskapsgivande seminarier inom årets tema: ”Hållbar Tandvård”. Följ oss här och på Facebook för senaste nytt.

I år är ett annorlunda år. För oss är det jätteviktigt att se till att möjligheten att förkovra sig i odontologisk vetenskap och forskning inte uteblir trots rådande situation. Vi ser det viktigt att hålla i detta evenemang trots att vi inte kan träffas personligen. I år erbjuder vi följande:

Den 11-12 november sänder vi ett LIVE program med korta inslag av seminarier samt två stycken paneldebatter, inspirationsföreläsare och en morgonsoffa som presenterar dagens program. Parallellt med detta finns ett bibliotek med en längre version av alla seminarier. I biblioteket presenteras pågående forskning i form av abstracts och förinspelade rapportpresentationer.

Du som vill delta, betalar endast 100 kronor. För den summan har du tillgång till alla seminarier, forskningsrapporter och de LIVE-debatter som presenteras under dagarna 11-12 november. Din ”inträdesbiljett” räcker ett helt år, dvs obegränsat antal besök i den digitala Riksstämman under kommande året. Det gör att du  när i tiden det passar dig och i den takt du själv väljer, kan gå in på Riksstämman och förkovra dig i allt material, obegränsat antal gånger.

Anmälan öppnar i början av november. Du kan anmäla dig när som under året och ändå få tillgång till allt material som finns tillgängligt fram till nästa års Riksstämma. I år kostar ditt deltagande endast 100 kronor och du kommer att ha tillgång till alla seminarier, debatter och forskningsrapporter. Betalning sker via swish eller betalkort. Håll dig uppdaterad på denna sida och på Facebook.

Årets digitala Riksstämma som går av stapeln den 11-12 november då vi kommer att sända LIVE! Med start kl.09.45 och avslut kl.15.00 båda dagarna. Allt som presenteras under dagarna kommer att finnas sparat i ett bibliotek. Du som har anmält dig till årets digitala Riksstämma har tillgång till biblioteket och hela programmet fram till nästa års Riksstämma 2021. Programmet presenteras inom kort på denna sida och genom inslag på Facebook.

Vi ses den 17-19 november 2021 på Stockholmsmässan.

Eftersom det blir en digital Riksstämma i år kommer ingen programbok att produceras eller tryckas. Hela programmet kommer att kunna ses på webben så snart det är klart. Håll utkik!