Ledig tjänst: Operativ digital kommunikatör

Nu söker vi en ny kollega som vill vara med på vår fortsatta resa att driva kunskap och kvalitet!

Sveriges Tandläkarförbund arbetar med frågor som rör tandläkarens roll i samhället – bland annat utbildning, forskning, personalförsörjning och yrkesetik. Vi värnar tandläkarnas förutsättningar att utvecklas professionellt, höja kvaliteten i tandvården och därmed förbättra den orala hälsan i befolkningen. Detta är vår vision och mission och vi vet att god livskvalitet börjar i munnen!

Ditt uppdrag
Du arbetar med kommunikation för riksföreningen Tandläkare Egen Verksamhet (TEV) och Sveriges Tandläkarförbund. På förbundet arbetar du i team och projekt med flera kompetenta, trevliga kollegor inom kommunikation och politik. Tillsammans driver ni förbundets kommunikations- och påverkansarbete och fördelar arbetet. En annan viktig uppgift för teamet är kommunikationen för Odontologisk riksstämma och Swedental, en stor vetenskaplig kongress och mässa som årligen samlar stora delar av svenska tandvården och arrangeras av Svenska Tandläkare-Sällskapet. Teamet ansvarar även för förbundets deltagande på Sacos studentmässa där målet är att bibehålla en god attraktionskraft till yrket.

I rollen har du också ett särskilt ansvar för den operativa kommunikationen för vår förening TEV som organiserar tandläkare med egen verksamhet. Detta innebär en nära dialog med de förtroendevalda i den riksföreningens styrelse.

Om dig
Vi söker dig som är har en högskoleexamen inom kommunikation eller annan relevant inriktning. Du har även några års erfarenhet av kommunikatörsyrket. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är en visuell kommunikatör som gärna hänger med i den digitala utvecklingen. Du är en van användare av Adobes program för bild- och grafisk produktion. Att arbeta i sociala kanaler med bild och film ser du som integrerade delar i kommunikationsuppdraget.

Att producera digitala kampanjer och informationsmaterial för mässor och event ingår också i de kommunikationskanaler du trivs att arbeta med. Du tycker om att ha medlemskontakt och är bra på att arrangera olika typer av möten så att upplevelsen blir positiv!

Som person är du mål- och lösningsorienterad och har lätt för att skapa goda och långvariga relationer internt och externt. Du har kapacitet att stötta flera projekt parallellt. Du är självgående och tar eget ansvar men arbetar även bra i grupp och har god samarbetsförmåga.

Om oss
Vi sitter i Gamla stan. Utöver politik, kommunikations- och påverkansarbete har Tandläkarförbundet en stor kursverksamhet, ekonomifunktion och ger ut Tandläkartidningen. Vi är ett 20-tal medarbetare. Våra ledord är nytänkande, utvecklande och ansvar -ett hållbart arbetsliv!

Tjänsten är en heltidstjänst och en tillsvidareanställning.

Ingen provanställning tillämpas och vi har massor med roligt att göra under hösten så vi ser gärna att du börjar så fort som möjligt!

Låter det här som något som skulle passa dig?
Vad kul! Välkommen att höra av dig med din ansökan senast den 10 augusti till rekrytering@tandlakarforbundet.se. Frågor om rollen mejlas till samma adress. Utforma ansökan enligt tycke och smak och ta med det som du vill att vi ska veta!

Vi kommer att läsa ansökningarna löpande under sommaren och boka tid för intervjuer i augusti.