Vår nya ordförande, Chaim Zlotnik, intervjuas i podden Blodad tand

I det senate avsnittet av podden Blodad tand intervjuas Chaim Zlotnik, nytillträdd ordförande i Sveriges tandläkarförbund och även ordförande i Tjänstetandläkarna. Nu har ni möjlighet att få höra vem han är och hur han tänker.

Chaim Zlotnik, ordförande i Sveriges Tandläkarförbund. Foto: Erika Aminoff.

Blodad tand ärr Sveriges första odontologiska podcast skapad av och med Nicole Winitsky övertandläkare i protetik vid Folktandvården Eastmaninstitutet i Stockholm. Tanken med podden är att på ett lättillgängligt sätt kunna sprida odontologisk kunskap till så många som möjligt. I det senaste avsnittet intervjuas Chaim Zlotnik. Avsnittet handlar om:

Hur gör man om man vill rapportera något som inte fungerar eller något som man förändra något i sin vardag?
Vad kan man få hjälp med av sitt fackförbund?
Hur får man hjälp med löneutveckling?
Att jobba på sin legitimation.
Efterutbildning
Vad är egentligen Sveriges tandläkarförbund (STF), tjänstetandläkarna (TT) och Svenska tandläkaresällskapet (STS)? Vad skiljer dem åt?

Lyssna här: