Internationella Munhälsodagen får uppmärksamhet i Sverige

Professor Peter Lingström medverkar i TV4 morgonnyheterna och har lunchföreläsning om hur vi får en god munhälsa.

God livkvalitet börjar i munnen. Sveriges Tandläkarförbund deltar i dag i FDI (World Dental Federations) kampanj World Oral Health Day för bättre munhälsa. Peter Lingström, professor och övertandläkare vid Göteborgs universitet medverkar i dag i flera radiosändningar. Under dagen håller han också en lunchföreläsning om hur vi uppnår och bibehåller en god munhälsa genom livet. I morse gav Peter Lingström råd om hur vi ska sköta våra tänder i TV4:s Nyhetsmorgon.

Se inslaget i TV 4 Nyhetsmorgon här.
Lyssna på intervju med Peter Lingström i radioprogrammet Vaken i Sveriges radio (5.38 in i programmet).
Lyssna på Peter Lingström i direktsändning från Sveriges Tandläkarförbund, 3:09 in i SR Förmiddag i P4 Stockholm.
Läs också i Tandläkartidningen om Peter Lingströms lunchföreläsning.

För mer information om FDI:s världsomspännande kampanj läs mer här

Pressansvarig: Lena Lobelius Sveriges Tandläkarförbund 08-666 15 52