Ett säkert vårtecken – Vårdagar i Lund

Ett mycket tydligt vårtecken för kursverksamheten är Vårdagar i Lund som i år genomförs 16-17 maj. Många tandvårdsteam beger sig då till Lund för den i särklass största kursen som finns i Tandläkarförbundets kursutbud.

Vårdagarna 2019 handlar om teamets samarbete kring behandlingsgången för implantatpatienten. Från undersökning till efterkontroll, en resa för hela teamet, berättar Maud Norrfalk Johnsson, kursansvarig i Södra kursnämnden. Hela teamet kan gå kursen sedan finns specifika föreläsningar för olika yrkeskategorier, samt en gemensam icke-odontologisk föreläsning där vi i år möter David Eberhard, överläkare i psykiatri. Han föreläser humoristiskt, tankeväckande och ibland en smula provocerande om kränkning, uppfostring och “psykiatri för alla”.

Detta är en av Sveriges Tandläkarförbunds största kurser deltagarmässigt. Vad är det som gör kursen till en sådan publikmagnet år efter år?

“Till exempel anordnar man en tipspromenad med fantastiska priser och erbjuder en middag med Lundensisk underhållning”, säger Maud Norrfalk Johnsson. “Och det finns fortfarande platser kvar för dig och ditt team!”

Läs mer och boka