Tandläkarförbundet går med Saco i Pridetåget

Tandläkarförbundet tillsammans med många av förbunden inom Saco gick med i årets Prideparad.

Idag startade Stockholms Pride Parade 2022 vid 13.00. Paraden började i närheten av Stockholms stadshus på Norr Mälarstrand och gick sedan vidare till Östermalms IP. Pride Parade är Skandinaviens största Prideparad med cirka 50 000 deltagare och 500 000 i publiken. Det är en manifestation för mänskliga rättigheter, en folkfest och en demonstration för allas rätt att älska och vara den de vill. Årets Stockholm Pride invigdes den 1 augusti och har pågått hela veckan med många artister, utställare och aktiviteter. Veckan avrundas med den stora paraden.

Göran Arrius, ordförande för Sveriges akademikers centralorganisation (Saco) gick i årets Pride Parade. Från Tandläkarförbundets deltog bland annat Chaim Zlotnik, förbundsordförande. Flera andra förbund inom Saco var också representerade i paraden.

Läs mer om Stockholm Pride här