Socialministern kommer till Umeå, kommer du?

Den nyblivne socialministern Jakob Forssmed kommer till Umeå för att diskutera framtidens tandvård och utmaningarna med att uppnå en mer jämlik tandhälsa i hela landet.

Foto: Kristian Pohl/Regeringskansliet

Vi är väldigt glada att Jakob Forssmed (kd), socialminister, med ansvar för bland annat tandvårdsfrågor, kommer till Umeå för att delta på årets Riksstämma.

Under våren träffades Sveriges Tandläkarförbund och statsrådet för att diskutera och driva frågor inom tandvården i Sverige framåt. Socialministerns deltagande i samband med Riksstämman blir en fortsatt dialog till att diskutera framtidens tandvård och utmaningarna med att uppnå en mer jämlik tandhälsa i hela landet.

Det sker en spännande utveckling i norra Sverige men samtidigt är detta en utmaning för välfärden. Det är viktigt att kunna tillhandhålla såväl utbildning som vård i den utsträckning som efterfrågas och förväntas.

– Vi är övertygade om att Jakob Forssmed kommer att få med sig många värdefulla analyser från tandvårdssverige efter besöket i Umeå, säger Jenny Måhlgren, kanslichef Sveriges Tandläkarförbund.