Pressinbjudan till Odontologisk Riksstämma

Svenska Tandläkare-Sällskapet bjuder in media till årets fullspäckade program med spännande och intressanta föreläsningar. Årets program fokuserar på kost och miljö varvat med aktuell odontologisk kunskap och innehåller många seminarier med såväl svenska som internationella föreläsare.

Media bjuds också in att träffa forskare och lyssna på årets nya forskningsrapporter – de 10 som blivit nominerade till ”Bästa forskningsrapport 2022”. Presentationen av de nominerade forskningsrapporterna sker på onsdag 16 november kl 09:30 Lokal: G3, samling innan i hotellobbyns café Twentyfourseven, kl. 9:20

Swedental och Odontologisk Riksstämma är Nordens viktigaste mötesplats för svensk tandvård. Nästa genomförande är på Svenska Mässan i Göteborg 16-18 november 2022. Odontologisk Riksstämma och Swedental är ett arrangemang av Svenska Mässan och Svenska Tandläkare-Sällskapet i samverkan med FSD, Föreningen Svensk Dentalhandel. Mötesplatsen består av en kongressdel (Riksstämman) och en mässdel (Swedental).

Pressackreditering

Ansök om pressackreditering här »
Du kan själv skriva ut ditt presskort eller hämta ut det i informationsdisken i entrén.

För frågor kontakta:
Maria Sterner, affärsansvarig Swedental, tfn +46 31 708 82 35
E-post: maria.sterner@svenskamassan.se

Lea Lobelius, pressansvarig Svenska Tandläkare-Sällskapet, tfn +46 76 850 09 19 E-post: lea.lobelius@tandlakarforbundet.se