Odontologisk Riksstämma och Swedental i Umeå 2023

Den 15-17 november 2023 samlas för 59:e gången tandvårdssverige för att sätta agendan för branschen och diskutera vägen framåt. Under tre dagar kommer Swedentals och Riksstämmans besökare att inta Umeå för att ta del av det senaste inom forskningen, produktnyheter och nätverka.

– Vi ser mycket fram emot att ta Riksstämman och Swedental till norra Sverige och genom vårt goda renommé och högkvalitativa program locka såväl våra trogna besökare som de som inte tidigare haft möjlighet att delta, säger Per Vult von Steyern ordförande i Svenska Tandläkare-Sällskapet samt ledamot i förbundsstyrelsen för Sveriges Tandläkarförbund.

Maria von Beetzen som sedan 1 januari 2022 är ordförande för Riksstämmenämden beskriver de väldigt positiva reaktionerna som hon fått från såväl tandvården i norr som resten av Sverige när hon testat idéen om en Riksstämma i Umeå.

– Det här är en nysatsning som många efterfrågat, säger hon, vi konkurrerar med stora internationella kongresser och andra arrangemang och vi måsta kunna erbjuda en helhetsupplevelse med det vetenskapliga programmet som en stabil grund med högt renommé.

Maria fortsätter; det är viktigt för oss att få med oss dentalföretagen på vår utveckling och då blir man extra glad över sådana reaktioner som TS dentals VD Lina Nordström gav när jag ringde upp och gav henne beskedet om vårt beslut. “Helt otroligt fantastiskt för oss för våra kunder och för hela regionen! Detta är något vi aldrig trodde skulle hända! Vi ser jättemycket fram emot Odontologisk Riksstämma & Swedental i Umeå 2023! Alla kommer att vara med!”.

Även flera stora arbetsgivare är mycket positiva och Gunilla Svanholm, ordföranden för Folktandvårdsföreningen säger ”Att Svenska Tandläkare-Sällskapet lägger Odontologisk Riksstämma & Swedental i Umeå är en viktig signal och ett betydande bidrag till tandvården i norra Sverige.”

Johanna Holmudd, som för bara någon vecka sen tillträdde som projektledare för Riksstämman, har en gedigen bakgrund inom mäss- och eventbranschen. Hon ser med spänning och entusiasm fram emot att få vara med och planera för arrangemanget i Umeå men nu är det fokus på det högkvalitativa innehållet i årets Riksstämma i Göteborg.

– Jag ser med en positiv förväntan fram emot årets mötesplats som ser ut att bli fullspäckad med ett intressant program och spännande mässa i Göteborg, säger Johanna.

För information eller bokning inför Odontologiska Riksstämman och Swedental 15-17 november 2023 i Umeå vänligen skicka ett mejl till: riksstamman@tandlakarforbundet.se