Kommunikatör och medlemsansvarig sökes till Sveriges Tandläkarförbund

Nu söker vi en medlemsansvarig för Tandläkare - Egen Verksamhet (TEV) och kommunikatör för Sveriges Tandläkarförbund.

Sveriges Tandläkarförbund arbetar med frågor som rör tandläkarens roll i samhället. Utbildning, forskning, personalförsörjning, yrkesetik och kvalitet i tandvården är några av frågorna. Sveriges Tandläkarförbund består av fyra riksföreningar, Tandläkare – Egen Verksamhet (TEV), Tjänstetandläkarna, SOL och Studerandeföreningen.

Ditt uppdrag

Du jobbar halvtid åt riksföreningen Tandläkare – Egen Verksamhet (TEV) och halvtid med kommunikationsfrågor på Tandläkarförbundet och med förbundets centrala studerandeförening.

Du ansvarar för hela medlemsupplevelsen för TEV:s medlemmar, det innebär såväl administration som daglig kontakt samt att ta initiativ till och genomföra kommunikationsinsatser för målgruppen.

I ditt arbete med att skapa verksamhetsnytta för TEV har du en nära dialog med de förtroendevalda i föreningens styrelse.

Du producerar text, bild och film för våra hemsidor (WordPress) och våra sociala kanaler. Du ansvarar för webb, marknadsföringsmaterial, broschyrer, skyltar och annonser. Du planerar, genomför och utvärderar också kommunikationsinsatser och event. På förbundet arbetar du i team och projekt med flera kompetenta och trevliga kollegor inom kommunikation och politik. Tillsammans driver ni förbundets kommunikations- och påverkansarbete.

Varje år deltar Sveriges Tandläkarförbund på Sacos Studentmässa. Du kommer att fungera som kontaktperson från förbundet, planerar samt arrangerar förbundets medverkan på mässan. Du kommer också att vara ansvarig tjänsteman för Tandläkarförbundets centrala studerandeförening. I föreningen samlas de flesta av landets tandläkarstudenter och du kommer att ha en nära kontakt med Studerandeföreningens ordförande.

Om dig

Vi söker dig som är har en högskoleexamen inom kommunikation eller annan relevant inriktning. Du har även några års erfarenhet av kommunikatörsyrket. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är en snabb, producerande kommunikatör. Du är van att anpassa budskap till olika målgrupper och kanaler. Med ett tekniskt intresse hänger du med i utvecklingen av digital kommunikation.

Du är en van användare av Adobes program för bild och grafisk produktion. Att arbeta i sociala kanaler och med bild och film ser du som integrerade delar i kommunikationsuppdraget. Att arbeta med digitala kampanjer, mässor och event ingår också i de kommunikationskanaler du trivs att arbeta med. Du tycker om att ha medlemskontakt och är bra på att arrangera olika typer av möten så att upplevelsen blir positiv!

Som person är du mål- och lösningsorienterad och har lätt för att skapa goda och långvariga relationer internt och externt. Du har kapacitet att stötta flera projekt parallellt. Du är självgående och tar eget ansvar men arbetar även bra i grupp och har god samarbetsförmåga.

Om oss

Vi sitter i Gamla stan. Utöver politik, kommunikation och påverkansarbete har Tandläkarförbundet en stor kursverksamhet, ekonomifunktion och ger ut Tandläkartidningen. Vi är ett 20-tal medarbetare som har möjlighet till en timmes friskvård i veckan. Vi är just nu mitt uppe i processen att utforma vårt framtida arbetssätt efter en lång tids påtvingat distansarbete. Våra ledord i den processen är nytänkande, utvecklande och ansvar – ett hållbart arbetsliv!

Tjänsten är en heltidstjänst och en tillsvidareanställning.

Låter det här som något som skulle passa dig?
Vad kul! Välkommen att höra av dig med din ansökan senast den 15 juni till:
rekrytering@tandlakarforbundet.se

Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande.

För information om tjänsten, kontakta kanslichef:

Jenny Måhlgren
kanslichef