Gumpearl – En hållbar revolution inom munvård

Sponsrat - Gumpearl är ett företag som har tagit sitt engagemang för såväl munhälsa som miljö till hjärtat. De erbjuder en innovativ och hållbar lösning för daglig tandvård med sina tandkrämstabletter, och nu kommer de att delta som utställare på Swedental för att dela med sig av sitt miljövänliga budskap.

När vi möter Sepide Hajitaheri, grundare, berättar hon om Gumpearls företags mål och engagemang. “Vi ville erbjuda ett grönare alternativ för god munhälsa och samtidigt minska påverkan på miljön. ”Gumpearl föddes ur behovet av hållbara och miljövänliga alternativ till konventionella tandkrämstuber och tandkräm.”

Med en stark övertygelse om att det fanns utrymme för förbättring när det gäller hållbarheten inom tandvårdsprodukter, tog Sepide saken i egna händer. Hon kände på sig att det var dags att erbjuda svenska konsumenter ett grönare alternativ till traditionell tandvård. Det var detta engagemang för både munhälsa och miljö som drev henne att utveckla Gumpearl.

Gumpearl imponerade redan vid sin tidigare närvaro på Swedental i Göteborg och fick en fantastisk respons från besökarna. Därför var det en självklarhet för dem att ställa ut på årets mässa i Umeå. Sepide berättar, “Vi märkte att människor efterfrågar innovation och hållbara produkter. Att delta på Swedental ger oss en unik möjlighet att nå ut till yrkesverksamma inom tandvården och dela vår vision om en grönare framtid inom munvård.”

Gumpearls tandkrämstabletter är inte bara bra för miljön, de är också effektiva för att upprätthålla en stark och frisk mun. “Man tar en tablett, tuggar lätt, blöter tandborsten och borstar i 2 minuter, 2 gånger om dagen. Det är enkelt och effektivt”, förklarar Sepide.

Tandkrämstabletter som förändrar vardagen
Enligt Sepide, vad som verkligen sätter Gumpearl isär från konventionell tandkräm är deras engagemang för miljön. Deras produkter kommer i återvinningsbara glasburkar som kan fyllas på och återanvändas, vilket minskar mängden engångsplast i vår miljö. Dessutom tillverkas Gumpearls tandkrämstabletter i Sverige och är 100% veganska, fria från palmolja, alkohol, SLS, parabener och mikroplaster. “Genom små förändringar i vår vardagliga konsumtion kan vi tillsammans göra stor skillnad för klimatet och miljön”, säger Sepide. “Gumpearl minskar konsumtionen av engångsplast, en tandborstning i taget.”

Denna innovativa lösning är inte bara bra för användarnas hälsa och plånbok, den är också en viktig del av att uppfylla FN:s globala mål för en mer hållbar framtid. Gumpearl delar värderingar som främjar god hälsa, hållbar konsumtion och produktion, bekämpning av klimatförändringar, bevarande av hav och marina resurser samt skydd av ekosystem och biologisk mångfald.

Genom att göra små förändringar i sin vardagliga konsumtion, som att byta till tandkrämstabletter, kan människor vara med och skapa en mer hållbar framtid för vår planet. Gumpearl är här för att visa att hållbar munvård är möjlig och enkelt kan bli en del av vår dagliga rutin. Besökarna på Swedental i Umeå kommer att ha möjlighet att upptäcka detta miljövänliga varumärke och dess innovativa produkter som banar väg för en mer hållbar tandvård.

Under årets Riksstämma kommer även Gumpearl att ha programpunkten “Tandborstning fri från plast och dåligt samvete”. Denna programpunkt är en viktig del av deras engagemang för att främja medvetenhet om hållbar munvård och hur små förändringar i vår vardagliga konsumtion kan göra stor skillnad för miljön.

Se årets utställare här

Registrera din mässbiljett här