Colgate ställer ut på Swedental!

Odontologisk Riksstämma och Swedental är Nordens viktigaste mötesplats för svensk tandvård. Ett gyllene tillfälle för hela tandvårdsteamet att samlas och träffa leverantörer i ett professionellt sammanhang. Här träffar du kollegor i branschen och får en glimt av framtiden – med stort fokus på aktuella ämnen. Swedental innebär också en unik möjlighet att träffa gamla vänner och kollegor, och att stifta nya bekantskaper.

Vi är stolta över att kunna presentera Colgate som är en av våra utställare under Swedental 2023. Vi har träffat Erik Fryden, Professional Business Manager på Oral Care och ställt några frågor.

Vad kommer vi se i Colgates monter?

– Colgate är världsledande inom munvårdsprodukter med varumärken som Colgate, Duraphat och den senast produkten PerioGard. Under Swedental i Umeå kommer vi att visa upp flera av våra innovationer inom såväl specialtandkrämer mot ilningar och tandköttsproblem.

Vad är förväntningarna på Swedental 2023?

– Att precis som tidigare år interagera med dentalprofessionen både för att berätta om våra produkter och ta del av deras expertis inom odontologin. För Colgate är det en självklarhet att vara med på Swedental i Umeå 2023 och vi ser mycket fram emot att få möta tandvårdssverige på mässgolvet!