Möt vetenskap och kunskap som du kan lita på!

I skrivande stund befinner jag mig i västra Jämtland. Månen lyser över snön och stjärnorna gnistrar. Det är alldeles tyst. Bara grannens hund, någon kilometer bort skäller till ibland. Denna del av Jämtland, där jag också arbetar, på Offerdals tandvård, har varit och är underbar inte minst under den nu rätt långa pandemitiden. Naturen och friluftslivet ersätter mycket och är i allra högsta grad hälsosamma.  Men restriktionerna har också lärt oss värdet av det riktiga mötet oss människor emellan. Vad vi nu längtar!

Tänk framåt, tänk höst. Pandemin är troligen över, i vart fall i vår del av världen. Efter en skön sommar med återhämtning och njutning, är det fint att ta tag i jobbet med nya krafter. Tänk er ett jättestort torg, dit tandläkare och tandvårdspersonal reser från hela landet. Där våra duktiga kollegor delar med sig av sin kunskap och inspirerar oss.  Där debatter och diskussioner för utvecklingen framåt igen. Där intressanta människor lyfter aktuella frågor och får oss att fördjupa meningen med det vi gör. Ett torg med nya spännande produkter och tusentals möjligheter till möten. Väntade och oväntade. Var finns allt detta? På Riksstämman så klart!

Årets Riksstämma går av stapeln i Göteborg 16-18 november. Tandvårdens största event, där vi alla möts. Varmt välkomna till kongressen för att ta del av odontologisk kunskap, och också för att själv delta i diskussionerna!

Möt vetenskap och kunskap som du kan lita på!

Varmt välkomna!
Maria von Beetzen