Förberedelserna är igång på Svenska Mässan i Göteborg

Maria Sterner, projektledare för Swedental i Göteborg

Om åtta månader slår hon upp portarna till Nordens viktigaste mötesplats för tandvården på Svenska Mässan i Göteborg. Vi har träffat Maria Sterner, projektledare för Swedental, och tagit pulsen inför årets evenemang.

Hur ser planeringen ut för 2022?

Arbetet inför Swedental 2022 löper på bra. Hittills har närmare 100 utställare bokat plats, motsvarande ca 4300 kvm. Det bådar gott inför hösten, med åtta månader kvar till genomförande!

Vad har ni för visioner för 2022?

Vi hoppas naturligtvis på stor uppslutning från hela tandvårdsteamet, både från regionen och resten av landet. Det finns ett stort sug att träffas och ett behov att uppdatera sig på såväl produkter som ny kunskap. Vi vill göra upplevelsen både relevant och glädjefull, med många sociala inslag såsom mingel, pub och förhoppningsvis också fest. Kombinationen med utställning, det vetenskapliga programmet och sociala events är väldigt bra!

Vad händer på mässgolvet i år?

Många av utställarna planerar redan spännande aktiviteter i montrarna. Det är ju utställarna som gör mässan och vi är med och supportar deras olika initiativ agerar bollplank i olika diskussioner. Vi jobbar också vidare med idén kring ett myndighetstorg i utställningen där besökarna kan ställa frågor, lyssna på presentationer.

Hur resonerar utställarna?

Utställarna är engagerade och ser fram emot att träffas på Svenska Mässan i november. Swedental i Stockholm i höstas, när vi äntligen fick ses igen, gav mersmak!