Vi går live den 11-12 november!

2020 blir ett år som går till historien. Ett år som skakat om rejält och vänt upp och ner på vår tillvaro.

Verktyg_för_tandläkare

Att årets riksstämma skulle bli av var länge oklart och under våren fördes diskussioner inom Svenska Tandläkare-Sällskapet. Vårt uppdrag har sedan starten år 1860 varit att sprida aktuell kunskap och forskning till tandvården. I år känns det extra viktigt att fullfölja vårt uppdrag och därför har vi beslutat om att Riksstämman blir av, men på ett lite annorlunda sätt.

Vi går live och sänder årets Riksstämma digitalt

Riksstämmenämnden utformar nu en digital riksstämma med en rad intressanta föreläsningar anpassade till det digitala formatet. I år är temat hållbar tandvård och varje föreläsning riktar sig till hela tandvårdsteamet. Allt material samlas i ett bibliotek som blir tillgängligt för samtliga deltagare under ett helt år. Där kan du även ta del av den forskning som pågår genom abstracts som finns att tillgå. Det gör det möjligt för dig som deltagare att ta del av kunskapen i den takt och vid den tidpunkt som passar just dig, helt utan tidspress. Vi går live den 11–12 november från kl. 09.45 – 15.00. Innehållet kommer bestå av föreläsningar, intervjuer och live-debatter.

Missa inte våra live-debatter

• Tandvården i krisen – 11 november kl. 13.30-14.30
    Huvudfokus på denna live-debatt är vad vi lärt oss i pågående kris och vad kan vi ta med oss i framtiden.
    Deltagande är: Olivia Wigzell, Eva Ljung, Chaim Zlotnik, Anders Jonsson och Bodil Lund.
  • Tandvårdens kompetensförsörjning – 12 november kl.13.30-14.30
    Huvudfokus på denna live-debatt är kompetensbristen på lärosätena, glesbygdsproblematiken och fortbildning,
    Deltagande är: Ann-Marie Wennberg Larkö, Gunilla Klingberg, Chaim Zlotnik Per Bratt och Martin Färnsten.

Få tillgång till kunskap i ett helt år

Årets upplägg har anpassats till de tuffa utmaningar som Coronapandemin har orsakat oss alla. I ett läge med en ansträngd ekonomi och ett ”vårdberg” att ta sig an kan det vara svårt att prioritera kunskap. Vår förhoppning är att kunna sprida aktuell kunskap till så många som möjligt inom Tandvårdssverige. Därför har vi beslutat att för endast 100 kronor får du tillgång till årets digitala riksstämma under ett helt år. Detta skapar möjlighet för dig eller ditt team att ta del av kunskapsmaterialet vid en tidpunkt som passar er bäst. Din arbetsgivare kan gå in och betala för hela sin personalstyrka. Vill du hellre delta i egen regi så går det lika bra att köpa din plats själv, självklart till samma förmånliga pris. Anmälan öppnar i slutet av oktober.

Mer information om den digitala riksstämmans program och hur du anmäler dig kommer inom kort.

Odontologisk Riksstämma anordnas av Svenska Tandläkare-Sällskapet.
Svenska Tandläkare-Sällskapet