Nya tider, ny Riksstämma

Vi går igenom en svår tid, en tid som innebär en massa förändringar. Det gäller att, trots all otydlighet, försöka se vilka möjligheter som dessa förändringar kan ge.

Svenska Tandläkare-Sällskapets uppdrag är bland annat att sprida kunskap till tandvården, och det uppdraget tas på största allvar oavsett förutsättningar. Årets Riksstämma kommer därför att presenteras i ett digitalt format på temat Hållbar Tandvård. Coronapandemin har gett en ny innebörd till temat och har satt tillvaron på sin spets. Detta tar Riksstämmenämnden med sig i sitt fortsatta arbete med att arrangera den femtiosjätte Riksstämman.

Välkomna till den nya Riksstämman!

Nordens största dentalutställning ställs in 2020

Det är nu beslutat att under rådande mötesrestriktioner ställa in årets dentalutställning Swedental, medan Riksstämmans vetenskapliga program körs digitalt i kondenserad form. Odontologisk Riksstämma & Swedental i sin kompletta mötesform återkommer igen som planerat den 17-19 november 2021 i Stockholm och den 16-18 november 2022 i Göteborg.