Nu finns en hel förmiddag om karies och kunskapsstyrning

Årets Riksstämma på Stockholmsmässan den 13–15 november, innehåller flera föreläsningar med tema karies och kunskapsstyrning.

Foto: Colourbox.

Årets Riksstämma kommer innehålla tre temadelar. Den första dagen, onsdagen den 13 november har tema ”Dark Dent – bakom rubrikerna”. Torsdagen den 14 november har tema ”Diabetes” (det är den internationella Diabetesdagen). Fredagen den 15 november har tema ”Karies och kunskapsstyrning”. Fredagen startas med seminariet: ”Karies ökar bland våra barn – varför och vad gör vi?” Moderator är Pernilla Lif Holgerson och medverkande är Anita Alm, övertandläkare, Gunilla Klingberg, professor, Hans Östholm, tandläkare, bitr. registerhållare SKaPa.

Det följs av seminariet ”God tandvård kräver kunskap” som är initierat av Svensk förening för samhällsodontologi, om statlig kunskapsstyrning där Socialstyrelsen och SKLs Nationella Programområde Tandvård. Moderator är Anna-Karin Wagner, Utvecklingschef, Folktandvården och medverkande är Gunnel Håkansson, tandvårdsstrateg, Karin Sunnegårdh-Grönberg, övertandläkare/universitetslektor, Elisabeth Wärnberg Gerdin, enhetschef Socialstyrelsen. Förmiddagen avslutas med att alla medverkande och representanter från Svensk Förening för Cariologi samtalar runt frågan om hur vi alla kan bidra till en positiv
förändring. Moderator för panelsamtalet är Lars Gahnberg, docent.

Fredag 9.00–10.30: Karies ökar bland våra barn – varför och vad gör vi?
Fredag 10.45–11.45: God tandvård kräver kunskap
Fredag 11.45–12.30: Panelsamtal: Tema Karies