Tips som optimerar bindningen av protetiska restaurationer

Lär dig mer om cement och cementering för att optimera bindningen av protetiska restaurationer. Wedad Hammoudis, övertandläkare i Oral Protetik, ger en föreläsning i ämnet under Riksstämman.

Bild: Colourbox.

Gå på föreläsningen: onsdag 10.15-11.15
Arrangeras av: Svensk Förening för Oral Protetik

Det finns idag många fabrikat och tillverkare för olika dentala material och cement. I takt med detta ökar risken för felaktigt handhavande och kliniska misslyckanden. Att vid den individuella kliniska situationen kunna matcha cementsystem och fastsättningsteknik med olika protetiska restorationer är mycket viktigt.

Den här föreläsningen har en klinisk-praktisk inriktning i sin genomgång av olika cementsystem vid olika tandstödda och implantatstödda restorationer. Föreläsningen presenterar kliniska fall angående protetisk rehabilitering av patienter med bland annat reflux-sjukdom, ätstörningar, grava erosions- och attritionsskador och kollapsade bett. Du får med dig kliniska tips som underlättar cementeringen och optimerar bindningen av dina protetiska konstruktioner. Du får reda på hur många och vilka typer av cement ni bör ha på kliniken.

Läs om fler föreläsningar på Riksstämman