Dags att planera Munhälsodagen 9 september

Munhälsodagen, andra lördagen i september, är tandvårdens unika tillfälle att tillsammans lyfta fram betydelsen av en god munhälsa. Vi hoppas på lika stor uppslutning med aktiviteter runt om i landet som förra året!

I år går vi ut brett mot hela befolkningen med budskapet ”Le för livet – håll koll på tänder och tandkött! Med årets budskap vill vi bland annat lyfta fram vikten av att fortsätta hålla regelbunden kontakt med tandvården.

För att börja skapa uppmärksamhet för Munhälsodagen den 9 september startar vi en vykortskampanj redan under sommaren. Kortet bär Munhälsodagens budskap ”Le för livet! Håll koll på tänder och tandkött!” och några enkla munhälsoråd. Kortet kommer spridas på kaféer och restauranger på turistorter under sommaren. Vill ni ha kort att sprida på kliniken inför Munhälsodagen? Kontakta Lena Munck, lena.munck@tandlakarforbundet.se och beställ upp till 200 per klinik så långt lagret räcker. Först till kvarn gäller!

Vi vill också uppmuntra er att rapportera in de aktiviteter ni planerar till oss så kan vi flagga för dem på www.munhälsodagen.se och på vår Facebook-sida.

Information om Munhälsodagen läggs kontinuerligt ut på www.munhälsodagen.se, på Facebook/Munhälsodagen och på Twitter/munhalsa.